Mitt 2011

Januari - Det var här mitt liv gick från toppen till botten, verkligen. Hade jullov till den 9:onde om jag inte minns fel. Var med kompisar som Linn, Moa & Elin mest. Vi hade riktigt kul. Moa påpekade en sak som jag visste redan då men som jag inte vågade erkänna för mig själv. Vill även tacka Moa Hedman för allt stöd jag fått genom det här. Jag mådde så vidrigt i januari. Började hos två kärringar på BUP i Järva som bara gjorde allt ännu värre. Annars hände ingenting. Tog fram kameran och fotade på autoläget med blixt haha ibland. FIck något ryck och gjorde läxor noggrant ibland. Gick ut och sprang varje dag.

Februari - Här var jag nära på att dö. Det går inte att beskriva vilken jävla månad februari var. Kan inte berätta vad jag gjorde eftersom att jag gjorde ingenting. Låg hemma i min säng med min uppsatta fasad om att allt var okej. Erika & Matilda sov över. Vi gick ner och fikade i Riddersvik och hade det supertrevligt. Var aldrig med kompisar, gled ifrån massa och började bråka med hela rullen. I slutet av februari fick jag kontakt med SCÄ. Fick skolförbud. Det var tveksamt om vi fick åka till Teneriffa men vi gjorde det i alla fall och resan blev väldigt lyckad..

Mars - Överdoserade Läkerol, tuggummi och halstabletter hela tiden. Ungefär 3 sådana där berg (se bilden) tuggade jag i mig om dagen och mådde verkligen inte bra av det. Det är ju farligt liksom. Efter resan vände allting från att det hade blivit lite bättre, och ner till botten igen. Blev mobbad av några som gjorde allt värre och fick mig att sjunka igen, och jag vet att ni läser det här. Var nöjda nu hörni, ni lyckades trycka ner mig i mars, fan vilken förmåga, bra jobbat. Bråkade ständigt med mina föräldrar men spelade på utsidan att allt var bra. Fick inte gå till skolan igen och var hemma på dagarna resten av månaden.

April - Mina ögon fortsatte vara helt fucked up (fast det hade blivit mycket bättre på bilden), men det hade ju blivit så av stress/dåligt mående. Försökte ändå kämpa och ta mig upp. Ville inte låta de där trycka ner mig mer. Kämpade så in i helvete. Det lyckades kanske inte så ofta men mamma & pappa stod alltid vid min sida och hjälpte mig alltid. Var inte mycket i skolan. Var lite med kompisar, tränade, gosade ner mig i Jacks box och satt där med den fina hästen i flera timmar. Det gjorde mig lugn. Det var han som fick mig att orka.

Maj - Kämpade. Var på Kulturhuset med dåvarande klassen, började åka ut med båten för säsongen, fotade allt mer och försökte mig förgäves på att ställa in den där förbaskade slutartiden själv. Tog årets första dopp ofrivilligt på klassresan, med kläder såklart, haha. Längtade till skolavslutningen. Hade börjat vara lite mer i skolan men inte jättemycket, gick kanske halvtid-mindre än halvtid i skolan. Kände att jag behövde hämta krafter till nästa år, då jag skulle börja i Engelska skolan och allt.

Juni - Juni var en bra månad. Skolavslutning. Lämnde min skola, kramade alla och vinkade hejdå till de gamla, skruttiga, men ändå fina tiderna på Trollboda. Var mycket med min dåvarande vän Julia, sov över, tältade i min trädgård haha. Lärde mig mycket om bloggdesign och höll på mycket i Gimp. Badade mycket och fotade.

Juli - Åkte ut med båten och var ute hela månaden! Mådde sajkbra, förutom problemet med hårfärgen, var typ askig på undersidan och knallblond på utsidan hahahah. Blev mycket blondare än på bilden. Min plattång var mitt liv typ. Badade hela tiden och åkte jolle. Det gick rätt bra med allt. Fotade som en jävel. Var på Åland.

Augusti - Var ganska ofixad hela tiden och tänkte inte så mycket på utseendet. Färgade håret brunt, och mörkbrunt/rött/lila. Började Engelska skolan som jag trivdes och trivs galet bra i. Blev vän med Saga älskling igen, vilket är sjukt bra. Älskar dig! Satsade på kickboxningen, ridningen och skolan.

September - Blev kompis med Moa igen, som jag inte är nu pga privata saker. Shoppade mycket, mådde rätt bra men började må sämre igen. Det gick bra med allt. September var en random månad som gick otroligt snabbt och jag kommer inte ihåg så mycket mer än att jag var kär i mina Crocker jeans och bytte mascara, typ.

Oktober - Tyckte hösten var mysig men längtade inte till vintern. Var mycket med Moa, Saga och de där. Älskade mina vänner. (Gör alltid men tänkte ofta på hur mcyket de betydde då). Mådde väl okej, ibland dåligt. I slutet av månaden åkte vi till Paris vilket inte var någon favorit men det var ändå roligt. Jag drack mycket varm choklad.

November - Var bästa vän med Felix igen, vi blev tillsammans vilket inte alls funkade bra. Började må piss igen men inte pågrund av det. Vi började bråka (jag & felix), pratade ofta med Saga om saker och hon är ett otroligt bra stöd. Tack gumman för allt, du är så underbar! Lyssnade mycket på random musik, var beroende av min Iphone.. Var på G med några 96or, och det slutade ju inte på det bästa sättet kan man kanske säga..

December - FIck nån jävla idé om att håret växer snabbare om man har det uppsatt så har haft det uppsatt i hela december vilket absolut inte hjälper (testa inte). Idioter började klaga om att jag har push up på mina bilder, hahahah deras problem? Saga stöttar i allt och jag är enormt tacksam, hon är så fin. Är mycket med tjejerna i klassen som jag älskar enormt, får abstinens på mitt hår och flippar hela tiden, ska färga håret svart(mörkbrunt ,skaffa löshår.. Blir kompis med Mira. Har några photoshoots, bestämmer mig för att skaffa ny systemkamera och trivs i julstressen.

FRÅGOR OM ÅRET SOM GÅTT:

Gjorde du någonting i år som du aldrig gjort förut?
Yes.
Hade du några nyårslöften?
Ja, höll det dåliga.
Blev några/någon av dina vänner föräldrar i år?
HAHAHAH nej.
Vilka länder besökte du?
Finland, Åland, Frankrike och Spanien, Teneriffa!
Vilka datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
5 februari, fyfan.. Alltså minns inte datum annars utan händelser som grönan med mira, när jag fick min iphone, photoshoots, bad i bubbelpool, slagg med moa h, slagg med moa b, åka helikopter med mira, och massa!
Vad var din största framgång 2011?
Att kämpa för att bli frisk från *******, som jag fortfarande inte är men jag avr en bra bit på vägen förut.
Största misstaget?
omg.. det vet nog alla mina kompisar vad jag menar.
Bästa köpet?
Kameraobjektiv, Iphone osv.
Vad spenderade du mest pengar på?
Jadu, inte mat i alla fall som alla andra skrev...............
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att hoppa upp på hästryggen efter pausen när jag var i för dåligt skick, att rida gör mig alltid glad.
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2011?
9 crimes, skinny love, danza kuduro, alla dagar jag var din.
Har du varit gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare lugnt.
Vad önskar du att du gjort mer?
Trott på mig själv och massa annat.
Blev du kär i år?
Har haft typ 5 killar detta år så ja, oooooups..
Favoritprogram på TV?
Kniven mot strupen typ :$
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Åt på restaurang i stan med mina päron!
Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Absolut
Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Mjukisar och hoodtröjor... HAHAHAHHAHAH. Eller strumpbyxor och kofta typ.
Vem saknade du som mest år 2011?
Massa olika, eller nej.. Mig själv.
Den bästa nya personen du träffade?
Alltså som jag träffade för första gången? ALla underbara i min nya skola såklart! Och utanför, Mira lugnt! Har inte träffat så många andra första gången detta år.
Hejdå 2011, snälla låt 2012 bli bättre..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0