Eftersom att jag snart (kanske) lämnar denna kamera så vill jag recensera den. Let's go!

*
- med kameran:

* Dåligt ljus och fula färger.
* Kitobjektivet är så gott som värdelöst.
* Lite tråkig och för enkel. Eller man växer ur den snabbt. 1000D är bara en utmaning för folk som inte vet hur man sätter på och stänger av en kamera.
* Inte så skarpa bilder, och den sätter ofta fokus fel.
Det var en glad tjej som öppnade sin födelsedagspresent september 2010. Men jag visste ingenting om foto då! Kunde inte ställa in kameran själv, visste inte hur man stängde av blixten eller så. Jag visste ingenting om modeller på kameran osv. Jag började snabbt ta lite bilder på blommor. Likadana, med autoläget och en tråkig, grå färg. Började lite smått att redigera i Picasa och var riktigt nöjd med kameran. Så höll det på till april 2011 kanske, då började jag läsa bloggar och förstå att det fanns en annan marknad utanför 1000D. Jag började ställa in kameran själv, köpa objektiv och det gick bra. Visst, bilderna blir inte fula men man växer snabbt ur kameran. Denna kamera är perfekt för de som vill komma ur att fota på autoläget, för den som ska skaffa sin första systemkamera. Och jag är redo att ta steget ur den här nu. Jag hoppas verkligen att det blir så! Jag har lärt mig otroligt mycket med min 1000D. Så jag rekommenderar den till personen som vill kasta förhoppningen om kvalitetsbilder med mobilkameran. Men inte annars. Jag har kommit dit jag är idag med den här kameran. Kommit till den stora, proppfulla kameraväskan och alla kommentarer som flödar in i stil med "fina bilder!" eller "vad duktig du är på att fota!". Så det ska jag tacka min kamera för. Men nu kommer jag inte utvecklas mer, känner att allt bara är samma och samma. Jag behöver något svårare och störra att klämma på.
September 2010:

Nu:

Vi behöver ju inte diskutera utvecklingen. Måste själv säga att den är stor.