De 5 bästa träningsformerna!

Tänkte lista dem 5 roligaste och bästa träningsformerna enligt mig. Ska köra på lite mer hälso-inlägg nu medan min kamera är sönder! Låter det bra sötnosar? Säg till annars!


1) Kickboxning! Åh det är riktigt roligt. Men det är tufft, två kickboxpass är ungefär som ett hårt basketpass. Men det är sååå roligt! Man är i och för sig död efteråt men det är skönt. Man tränar både styrka, kondition, balans och smidighet. 4 saker i ett liksom! Det är en riktigt bra träning och sjukt rolig tycker jag! Men går man på kickboxning äter man som en häst, annars klarar man sig inte.. Haha.
2) Ridning! Ridning är mycket bättre träning än man tror. Man tränar benen väldigt mycket när man rider, i traven så rider man något som heter "rida lätt" och det innebär att ställa sig upp och sätta sig ner i varannat steg för att spara på hästens ben, så det är jättemycket benträning! Även mycket balans och man märker verkligen skillnaden på balansen innan man började rida och den man har nu.
3) Dans! Jag har dansat till och från i mitt liv. Allt från balett, disco, hiphop, street, ja typ allt! Just nu dansar jag inte men jag tror att jag ska börja i vår eller något. Jag ska i alla fall se om det finns platser lediga då! :) Jag ska nog välja street, det är mer min stil och man får riktigt bra hållning av det, man blir liksom "tuffare". Sen är street också bra för det är styrka, kondition och smidighet i det! Så man får så mycket utav det + att det är den roligaste dansformen enligt mig.
4) Basket! Jag har spelat basket i typ 5 år tror jag.. Men nu har jag slutat för ett tag sen då jag ville satsa på mina andra sporter, eller kanske testa något nytt. Det var inte heller så roligt längre tyckte jag. Men basket är riktigt roligt, men det kräver en bra tränare! Annars blir det tråkigt som Sigrutt. Haha. Men basket är bra träning också, speciellt kondition då man springer mycket.
5) Innebandy! Ja, sist men inte minst väljer jag den här sporten. Jag har inte spelat så mycket innebandy men de få gångerna jag har gjort det så tycker jag att det har varit super! Skulle kunna tänka mig att börja men har inte den tiden tyvärr om jag ska ta upp dansandet igen också. Men innebandy är riktigt kul och bra konditionsträning.
Om du undrar något om träning/hälsa, vill fråga mig, påpeka något eller ja, vad som helst! Mejla min bloggmail: [email protected] för svar! Kommenterar du en fråga är det inte säkert att jag svarar.

Kommentarer
Postat av: Emma

Kul med såna tips ju! :)

2011-10-02 @ 19:01:01
URL: http://mylifeasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0