Tips för bättre andedräkt!



1) Borsta tänderna minst två gånger om dagen.
Att borsta tänderna är det bästa sättet att hålla lukten i munnen fräsch. Man känner inte själv när man har dålig andedräkt, men det är så sjuuukt äckligt och pinsamt att gå runt och stinka i munne. Usch, hatar när folk gör det. Om du borstar de regelbundet håller du de dessutom vita och fina. Jag borstar mina tänder 2-3 gånger om dagen och de är nästan kritvita.
2) Gurgla munnen! Om du är känslig för starka medel, använd iskallt vatten. Det blir fräscht då i munnen. Gör det efter du borstat tänderna. Om du inte är så känslig, använd Listerine, SB12 eller något sånt. Om du är mittemellankänslig, använd den milda varianten av medlet.
3) Använd eltandborste! Du kommer åt tänderna mer, tandkrämen sätter sig mer och du luktar ingenting, garanterat ingenting. Eltandborste är dessutom tusen gånger enklare att använda och du kan borsta tänderna längre.
4) Tugga sockerfritt tuggummi! Såklart kan man tugga med socker också, men det är bara dåligt för tänderna och du får inte bättre andedräkt. Tugga tillexempel Extra, med någon fräsch smak du gillar. Det är nödlösningen om andedräkten krisar, och du får en bra andedräkt hela dagen! Jag tipsar somsagt om Extra, min favorit är den med grapefrukt eller jordgubb. Eller de med fyllning, riktigt goda ju!

Kommentarer
Postat av: sofie :)

Bra tips, fin blogg! :)

2011-10-10 @ 17:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0