TIPS: Hur du fixar världens godaste latte!

Börja med att hälla upp mjölk till hälften i ett glas, anpassa till glasets storlek. Jag använder mellanmjölk men allt annat funkar.. Fast lättmjölk och röd mjölk smakar apa i latte ! :)
Värm mjölken i micron i 1-2 minuter. Jag rekommenderar inte över 2 minuter, eller kör på det om du vill att mjölken ska stiga över glaset och att i värsta fall hela glaset spricker i bitar. Men det är ju upp till dig! :D
Sen ska du vispa latten. Man är såhäääääääär efterbliven om man inte har en egen lattevisp. De där finns på Ikea för 5 kr. Så vispa runt lite bara, ett tips är dock inte att hålla vispen på ytan, för då blir du blöt i ansiktet. Tro mig, jag har testat.
Sen häller du i det viktigaste - KAFFET! Häll upp till kanten, så blir det hälften mjölk och hälften kaffe. Smart va?
Toppa kaffet med lite kanel! Kanel är en bra krydda, den är nyttig också. Framförallt jävligt god! Vem dricker kaffe utan kanel liksom?
Sen har du din älskade kompis på plats! Enkelt va? Nu lovar jag dig att du har den godaste latten sen Gustav Vasa. I alla fall om han skulle levt för en minut sen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0