Mitt liv just nu

Sen skolan började har mycket förändrats. Både positivt och negativt. Jag har börjat satsa mer på skolan men högre krav som jag ställer på mig själv nu gör mig inte stressad, får inte ångest av det mm. som jag trodde.. Det känns bra att det går bra för mig i skolan, se närvaron på alla lektioner, göra alla läxor noggrant och höra alla lärare säga "Well done Martina, very good!". Alla lärarna säger att vi är den bästa klassen på hela skolan.. Att vi är fantastiska, helt underbara och jätteroliga att jobba med. Blir skitglad för jag älskar verkligen min nya klass. Har fått mycket nya kompisar över hela skolan och vi är som en enda stor familj. Lärarna är helt underbara, lokalerna är fräscha osv.. Gillar min skola skitmycket. Känner mig även mer bekväm i mig själv nu, oftast.. Men det går från och till. Det beror på alla kommentarer jag får som triggar igång mig, vill inte gå in mer på det men mina bästa vänner, familj osv vet ju såklart vad jag snackar om. Det är tydligt. Får dem kommentarerna nästan dagligen och folk har inte gjort det förut, vet inte hur jag ska ta det, vet inte om det är positivt egentligen men en del av mig tycker det.. Jag är nöjd med mitt liv just nu, det skulle kunna vara lite bättre men jag är allmänt nöjd och avslappnad. Ville bara säga det.
Ska även börja skriva "utvärderingar om mitt liv", som en katergori med tankar & funderingar, utvärderingar om hur det är osv.. Tror det är nyttigt att kolla tillbaka på om ett tag, om jag mår bättre eller sämre, eller motivation till det som är bra och hitta motivationen att inte längta tillbaka till min sämsta tid, som jag konstigt nog gör/gjorde ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0