Bad body day

Idag när jag var på BUP så satt jag och min bupkontakt, E, och snackade om ett uttryck som jag kommit på. Hon ville att jag skulle skriva det på min blogg, haha. Alla har ju Bad hair days ibland, men ingen (förutom stockholms största fjortisar) får panik över det och tror att världen ska gå under. Likadant, för oss med ätstörningar, har vi nån dag då vi verkligen hatar det vi ser i spegeln, så borde det ju finnas ett uttryck för det också - Bad body day. Jag tror att alla har sådana. Och varför få panik över det? När jag blir ledsen osv, så har jag lärt mig att inte kolla mig i spegeln, för det är då jag verkligen tror på att spegeln talar sanning. Så när jag har en dag då jag bara hatar mig själv, så tänker jag "Äsch, en bad body day bara, imorgon är det bättre", och det funkar faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha SMART :D Fast då har man ju en bad body dag varje dag -_- men kul ord :3

2012-03-22 @ 18:26:25
URL: http://tjockaste.blogg.se/
Postat av: Line

Varför går du till BUP?? o.O

2012-03-22 @ 19:12:59
Postat av: Anonym

Din inställning är så bra Martina, önskade jag var mer sim dig! Lixom "life goes on"

2012-03-25 @ 03:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0