Pluggtips!

(Skriver ett inlägg, känner att jag behöver en 5-mins paus från matten hehe)

Skit i musiken! - Den disthraherar bara, man tror musik hjälper men det gör tvärtom. Stäng hellre dörren till ditt rum/använd öronproppar/be befolkningen i ditt hus hålla käften. Man kommer in i sin egen värld typ, och verkligen koncentrerar sig. Alla som testat byta hörlurar mot öronproppar förstår vad jag menar. Det känns lame när man läser, men testa åtminstonde!
Gör någt kul innan/efter! - Gör du bara tråkiga saker, som går i skolan, kommer hem och pluggar, så kanske inte motivationen är på topp. Jag brukar tex ta med mig en kopp kaffe, gå ut och fota eller ta en långdusch innan jag sätter igång, då känner man sig mer motiverad!
Bli inte ledsen om det inte blir rätt direkt - Ingen kan ha rätt jämt, så nöj dig om det blir fel en gång, det blir rätt nästa! Bli istället superglad när du får rätt svar på den där svåra fråga, tillåt dig att skrika rakt ut och hoppa runt av glädje, du är bäst på det här ju!



Kommentarer
Postat av: Anna

Vad skönt att se att man inte är ensam som har upptäckt hur skönt det är med öronproppar när man pluggar. Själv använder jag jämt öronproppar när jag pluggar oavsett om jag sitter hemma, på skolan eller i biblioteket. Det blir verkligen hur tyst och skönt som helt med öronpropparna djupt insatta i öronen. Man slipper datorsurr och höra tangentbordsknatter. Koncentrerar mig så mycket bättre och lär mig snabbare. Fler borde verkligen testa.

2012-03-10 @ 10:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0