Dag 2 - Smink jag använder

Ligger efter men jag tar igen allt idag.. Ouuups :$ Men här är sminket jag använder dagligen:



Min foundation: Den håller inte i 24 timmar som det står men den håller hyffsat en hel dag. Lite går ju bort men den håller rätt så bra. Den kostar 130 kr och du kan köpa den lite varsomhelst, Kicks, Åhléns eller så. Den har jätteäkta färger så det ser verkligen äkta ut. Dock kan kanterna bli skarpa så det får man se efter. Men den funkar bra tycker jag och jag kommer nog fortsätta använda den här ett tag.
Min mascara: Min mascara är jag sjukt nöjd med! Jag brukar variera men den här använder jag dock mest. Den är sjukt bra. Svart är snyggast. Fransarna blir långa och tjocka och mascaran håller hela dagen. Den kostar typ 140 kr om jag inte minns fel. Jag älskar den! Enda dåliga är att den inte är lika bra till underfransarna som till överfransarna.
Min svarta kajal: Den är helt okej. Ibland tar det ett tag innan den "ritar av sig" och den tar slut snabbt, man måste vässa den ofta osv. Men annars är den bra och det blir riktigt fins när det väl är klart. Sen är det lätt att tvätta bort också. Tror den kostar 80 kr.
Min vita kajal: Min vita kajal använder jag bara i ögonvrån men den är jag supernöjd med. Tar inte så skarpt för jag är inte värsta fjortisen här men ja. Resultatet blir riktigt fint och den håller länge. Den kostar runt 80-100 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0