Hårtips!

"Hej Martina! Du har så jävla fint hår, kan du berätta hur du gör med det och sköter det?"

Svar: Tack sötnos! Visst kan jag det, ger några snabba tips i ett inlägg nu ♥.
1) Tvätta håret varannan dag! Det gör jag, då blir inte håret fett och man håller sig borta från mjäll (oftast) och får inga onödiga bakterier i håret. Man får även mer glans i håret då. Det är inte bra att tvätta mer än varannan dag, men lite glesare funkar, som typ var tredje dag.. Men inte mer än så! Jag använder mig av shampot OC, mest Volume Boost som funkar bra för mig! :)
2) Sov inte med blött hår! Okej, jag råkar göra det ganska ofta.. Men när jag inte gör det är det verkligen stor skillnad! Om jag blåser håret direkt när jag har tvättat det, och sen plattar. Då blir det skitsnyggt! När man har plattat kan man blåsa lite till, för att få mer volym i håret. Sjukt tråkigt när det bara är rakt och hänger. Haha.
3) Platta inte håret för mycket! Jag plattar kanske en gång i veckan. Det räcker för mig. Har du lockigt hår såklart du kan platta varje dag om du nu måste.. Annars är lockar en trend i höst! Men använd värmespray eller värmeskydd om du plattar varje dag. Men försök att inte platta för ofta, som max typ 3-4 gånger i veckan.
4) Om du kan, sov i uppsatt hår! Det blir såååån skillnad. Alla som har testat vet vad jag snackar om. På riktigt stor skillnad. Om man sover i uppsatt hår (typ en lös bulle, annars blir det fult på morgonen!), så blir håret jättefint. Lent och mjukt. Håret liksom blir en enda "klump". HAHA. Alltså det följer med dit man drar/tar håret och följer med mycket lättare när man borstar/plattar. Sen får man mer volym och håret lägger sig tusen gånger finare.
Hoppas du fick ditt svar, och att alla andra också hade nytta av det här inlägget! Nu ska jag chatta vidare med söta Lovisa, saknar dig bruden! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0