Recension: Jag saknar dig



Handling: Tina & Cilla är enäggstvillingar och står varandra väldigt nära. Exakt lika är dem, till utseendet men inte lika mycket i personligheten. Tina är den populära tjejen som alla vill umgås med, medan Cilla är lite mer avslappnad i sig själv och trivs med dem få, men nära vänner hon har. En dag, när Cilla & Tina ska till skolan händer det som inte får hända. Cilla blir påkörd, och det är riktigt illa. Några dagar senare får dem reda på beskedet - Cilla finns inte längre. Efter en urspårad begravning med oväntad rockmusik försöker dem alla gå vidare, men det är inte det lättaste. Tina får prata med en kurator men brister ut i gråt när han frågar vad hon önskat med Cilla som hon inte hade. Tina svarade såklart "Att hon inte hade blivit påkörd" och tårarna blidade floder.
Vad jag tycker: Jag tycker filmen var gripande, dem hade fått med alla viktiga scener men tyvärr många oviktiga också. Det var många "gråtscener", när Tina bara grät hela tiden. Sådana behövs också i sorgliga filmer, men inte genom hela filmen. Det blev lite för mycket och det gjorde faktiskt filmen rätt så seg.
Mitt betyg (0-5): Jag ger filmen en 3:a, med avdrag på alla oviktiga scener, som förstörde rätt mycket.
Jag rekommenderar filmen till folk som inte ser på film så ofta, och som inte är så insatt i hur en riktigt bra film är.

Texten är copyright, alltså förbjudet att kopiera av mig. (c)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0