"Du är jättesmal men inte anorexiasmal"

Jag måste säga en sak. Ni som säger "du är jättesmal men inte anorexiasmal". Det finns inget som heter anorexiasmal. Man kan ha anorexi och vara överviktig. Sjukdomen sitter i huvudet, hur jävla många gånger ska jag behöva säga det? När ni säger att jag är jättesmal, men inte anorexiasmal, så uppfattar jag det som "du måste gå ner i vikt, du är inte tillräckligt smal, du är äcklig och jag vill inte ha något med dig att göra om du inte går ner i vikt, jävla fetto", typ. Som att jag inte är smal nog. Ni kanske säger det för att ni tror att jag vill gå upp i vikt eller jag vet inte, men jag vill ju gå ner i vikt. Och det triggar så mycket när ni säger att jag inte är "anorexiasmal". Då vill jag ju bara gå ner ännu mer och vara er till lags. Det är såhär för alla som har ätstörningar, man missuppfattar allt folk säger. Säger någon att jag är fin, tar jag det som tjock, att jag är smal istället för supersmal, då tar jag det som att jag är tjock, om någon säger att jag ser pigg och glad ut, så tar jag det som att jag gått upp i vikt och är äcklig. Så snälla, säg inte meningen "du är jättesmal men inte anorexiasmal", den skadar så mycket.

Kommentarer
Postat av: Erica Rosander

Hej tjejen!
Läst din blogg ett tag nu och måste bara säga att du är jävligt starkt!
få personer skulle kunna gå igenom vad du har gjort och det ska du klappa dig själv på axeln för....
Aldrig haft en ätstörning så kan inte veta hur det är, men bara så du vet stöttar jag dig!
kämpa, slit, stampa dig igenom dagarna tills du blir frisk!

önska dig all lycka till <3

Svar: tack så mycket för din kommentar! jag blir så glad av sånt. tack tack tack! <3
Martina Brandt

2012-06-21 @ 00:58:22
URL: http://ericarosander.blogg.se/
Postat av: Ava

Hej! :)
Du vet det där inlägget "Till Ava", jag vill bara tacka dej för att du skrev det! <3 Tack så jätte mycket! <3
Hoppas du får en bra sommar! <3
Massor med Kramar från Ava

Svar: Vad glad jag blir! Det var så lite så, allt för att hjälpa, såklart. Tack detsamma, kram!
Martina Brandt

2012-06-21 @ 09:44:22
URL: http://www.avaski.wordpress.com
Postat av: Du klarar det här <3

Du är så himla stark Martina! Jag vet att du kommer klara dej igenom det här! Sluta inte kämpa!! Slutar du kämpa så faller du bara djupare ner i gropen, och ju längre ner du kommer desto svårare blir det att komma upp! <3

Svar: Tack tack tack för din kommentar! sötaste läsarna ni är! <3
Martina Brandt

2012-06-21 @ 10:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0