Icke ätstörda bör icke läsa

Jag är rädd för framtiden. Det är det som stoppar mig från att bli helt frisk. Det är den jobbiga ångestbiten. Hur kommer jag se ut om ett par år? Hur kommer min kropp se ut och vilken storlek kommer jag ha i jeans? Jag vågar inte växa. Jag vet ju att jag ska växa några cm till. Jag vet att jag har vuxit en decimeter utan att något har hänt på bredden. Jag vet att jag har samma jeansstorlek som när jag var 8-9 år. Jag vet inte vad det är, men jag kan inte se det framför mig, att jag växer ur mina jeans, och behöver köpa nya, i en större storlek. Bara tanken för ångesten att stiga upp i taket. Nu när jag just börjat acceptera mig själv lite, så ska nån komma och bah "men du vet ju att du måste växa ur de där". Fan. Jag har råd att gå upp flera storlekar utan att växa en mm på längden, jag vet ju det. Ändå håller jag så hårt i den här jävla kontrollen. Usch fyfan, magkänslan som kommer när jag tänker på att jag en dag kommer ha några andra jeans, i en större storlek, är så jävla hemsk. Att jag kommer vara 20 år och inte ha minsta storleken i jeans längre. Ni som inte är ätstörda, tänker säkert "men vadå man slänger jeansen?", men det är inte så enkelt för mig. Det här har jag jävligt svårt för, och vill inte jobba med det heller. Jag har kommit så långt nu, men det här stoppar mig. Ville bara skriva av mig, är det någon som känner likadant?
Oktober 2011

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag har gått upp 2 storlekar sen i somras. Jag minns jag mådde så dåligt när jag gått upp dem, men jag kunde inte ens ha strl 23 i jeans när jag var som minst för dem var aldelles för stora för mig. Jag Mådde dåligt när jag behövde köpa nya jeans, men nu känner jag mig finare , jag kan ha kläder utan att dem är för stora.

Jag vill aldrig bli så smal igen, lila gumman du behöver bli lite större , du kommer bara bli finare och finare :) <3

2012-03-22 @ 21:08:39
URL: http://bljonna.blogg.se/
Postat av: Anonym

aa mamma håller på hela tiden och bah "dom byxorna e för stora för dig" och min brorsa då, han kommenterar jämt mina portioner "filippa vad mycket du äter!" jaha tack då -.-' när jag väl bestämt mig för att börja äta wow blev riktigt sugen på att fortsätta :/ men tänk såhär, alla växer. ALLA jag vet man har "råd" men ändå vill man inte gå upp i storlek. men vilken storlek man har beror ju lika mycket på längden som på bredden! om inte mer!! så ja du kanske bara blivit längre? :3 alla växer och alla blir längre. hur tänker du dig om 20 år, lika lång som nu eller, du säger själv att du ska växa mycket mer! keep going alla växer du e ju bara 12! ;)

2012-03-22 @ 22:39:52
URL: http://tjockaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0