Jag blev visst sjuk nog.

Vad som är väldigt vanligt för de flesta, när man lämnat det där allra sjukaste, då man varit döende och inte orkat ngåot annat än att ligga i sängen med datorn och googla på matinnehåll, då är det vanligt att anorexin lurar en att "du blev inte sjuk nog". Det är just för att man ska gå tillbaka till sjukdomen. Hela tiden, varje dag, malar tanken inom mig, att jag inte blev sjuk nog. Jag var nära på att dö, jag hade ett BMI under 14, jag orkade inte göra någonting, förlorade nästan alla vänner, mitt hjärta hoppade ur och slog väldigt ojämnt, jag var helt tom inuti. Jag kunde inte blivit sjukare utan att dö. Det är så svårt att se skillnad på mig och anorexin ,för anorexin är så mycket bättre än mig på att spela och ljuga. Det är så svårt att inte gå på ätstörningens lögner, det är det för alla. Men gå inte på lögnerna, för det är inte sant att du inte blev sjuk nog, att du är värdelös, att du måste gå ner i vikt. Lite sjuk är alldeles för mycket sjuk.
Jag levde inte där, anorexin levde åt mig.

Kommentarer
Postat av: Undrar

Låg du inne på sjukhus och i såna fall hur länge? :)

2012-05-05 @ 15:02:24
Postat av: Moa

Du ser inte speciellt sjuk ut på alla dina bilder du lägger upp när du hade anorexia? dessutom, du har fan inte anorexia nu, du e ganska, absoluuut inte tjock men inte skitsmal? Du har en fin kropp men ingen anorexia kropp direkt? Sen om du sa att du inte ville lägga upp bilder när du hade anorexia, vem fan tror dig då? Lägg upp några bilder så man får veta sanningen, ? Ha ett bra liv.

2012-05-06 @ 22:15:06
Postat av: Anonym

Jag vet inte om jag håller på att få anorexia? Jag väger mig typ 1 gång i veckan ibland flera gånger om dagen, jag vet inte säkert för jag ser inte mig själv som tjock i spegeln men jag vill gå ner i vikt ibland och en dag är jag glad, nästa deprimerad eller är det något annat?

2012-06-10 @ 22:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0