Hösten, våren.. Åren.

Tänker tillbaka på innan sommarlovet. Åh, allt var så jävla underbart. Sommarlov om några dagar bara. Det finns så mysigt med våren och sommaren. Spänningen inför sommarlovet, stå på skolgården, få solstrålarna i ansiktet och sjunga alla töntiga sånger, lyssna på rektorns eviga tal. Men sen ringer det ut, och man är fri. 10 veckor av frihet. Får faktiskt lite ångest när jag tänker på det. Men det finns lite mysiga saker med skolan, hösten, vintern mm också. Nya kläder, mys inomhus med varm choklad, känna lyckoruset i kroppen när man ser betygen och lyckas med läxor, prov och lektioner. Det är faktiskt lycka det också, om man tänker efter. Jag längtar inte efter att frysa, men vintern blir nog mysig ändå. Det kommer gå bra i skolan i sexan, ska verkligene satsa. Och plugga mycket, det är inte så tråkigt faktiskt. Tycker inte det. Det enda jag är rädd för är att falla tillbaka, några vet vad jag menar andra inte. Men det är min stora ångest, ett tillbakafall. Då rasar allt.

Kommentarer
Postat av: Mira

Fin bild på mig där i bakgrunden.. ;O <3

2011-09-08 @ 21:44:23
URL: http://alltidmira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0