Jag har ingen hög mur som ni har.

Alla får såklart elaka kommentarer ibland.. Men alla, även den minsta, har något som kallas självförtroende. Man kan ha lågt, man kan ha högt, men alla har ett. Alla människor har en mur som skyddar de, som ett bollplank där alla elaka ord bara kastas tillbaka. Mitt bollplank är nerrivet, därför tar jag extra hårt på elaka kommentarer. Men, jag måste bearbeta de, gå igenom de, känna smärtan och ta emot de några gånger innan det blir lättare. Jag vet själv vem jag är, och ingen annan vet, så en elak kommentar är ju som en falsk källa, och ändå tar man så hårt på den. Sjukdomen kanske gillar det, men säger nån "du vet att det där är minsta storleken och den är för stor" eller "men gud du är ju jättesmal" så känns det inte så kul för MIG. Då kan jag gå och tänka på det hela tiden. Eller om nån säger "hahahahah fan vilken sopa du va", tar jag åt mig jättemycket och kan vara ledsen i flera dagar. Varför gör jag det för? Herregud, jag var inte dålig på den där grejen, vad jag nu än gjorde.. Det kanske var min första gång eller så är det inte min grej bara! Och va ska den personen veta om mig? Hur ska den veta om jag hatar att göra det där, om jag har en dålig dag eller är trött? Man ska utgå från sig själv. Nästa gång jag får en elak kommentar tänker jag försöka använda mitt bollplank, och bygga upp det igen. Förut sket jag i taskiga kommentarer och det ska jag kunna nu också. Jag ska verkligen jobba upp det där jävla bollplanket, för jag tror det är en stor del av att bli frisk. Man måste få kommentarer ibland och kunna ta emot de, life goes on, för alla.

December 2011

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Martina! Måst bara börja med att du är en stor förebild för mig! Jag tycker du har superfin kropp, du är den smalare modellen men man ser att du är vältränad och har muskler!

Jag kan inte säga att jag vet hur tufft du har de men jag har gått igenom tuffa saker som jag frf kämpar med! Du gör min dag och får mig att orka kämpa igen all skit! Att våga vara svag ibland!



Du är en stor förebild och de tycker jag att du ska ta pt dig!

Kram

2012-04-03 @ 22:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0