Svar på fråga

Fråga: hej, skulle vara jätteglad om du svara på det här!! jag ska köpa ett objektiv till min systemkamera canon eos 1000d, du har väl oxå den? och jag har standardobjektivet som man får med när man köper kameran men jag ska köpa ett nytt men vet inte vilket. fotar mest porträtt på mig själv och på kompisar.
Svar: Hej Hanna! Jag har en 1000D men använder den som backup (den är även tillsalu!), då jag nyss köpt en ny systemkamera - Canon EOS 600D, som jag är jättenöjd med. Fotar du mest porträtt & du inte vill lägga ner jääättemycket pengar, så rekommenderar jag absolut Canon EF 50 mm f/1,8 mest av alla! Ett objektiv som snuddar över tusenlappen vilket inte är några pengar alls när vi snackar om kamerautrustning. Som du ser så har den ett underbart bländartal, 1,8, vilket ger en jättefin bokeh & kort skärpedjup vilket många önskar vid porträtt. Funkar superbra till självporträtt men då är det enklast att använda fjärrutlösare då fokusen kan bli svår att ställa in på sig själv annars. Men detta objektiv är underbart, sitter nästan alltid på min kamera! Du hittar objektivet på alla affärer som Expert, Elgiganten, Mediamarkt, Scandinavianphoto, Netonnet osv osv. Hoppas du blev nöjd med svaret.
Min älskling, typ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0